קידום אתרים באמצעות משפיענים – כך עושים זאת נכון

קידום אתרים

קידום אתרים

אין ספק, שאחד האתגרים המרכזיים בכל פרויקט שיווק דיגיטלי, הוא רכישת האמון של הצרכנים. עם כמות המסרים השיווקים אליהם נחשף גולש ממוצע ברשת האינטרנט ביום, אין פלא שצרכנים דיגיטליים הופכים להיות עיוורים לחלק מן המסרים השיווקיים, ונותנים אמון מופחת במפרסמים שלהם.

בתחום ה – SEO המצב אמנם מעט טוב יותר, שכן אנשים נוטים יותר לסמוך על תוכן שמוצג להם בעבור חיפוש שביצעו ביוזמתם. אולם חשוב יהיה להבין:

תהליך קידום אתרים מוצלח במיוחד יוכל אמנם לשפר את הדירוגים השונים של עמודי האתר המקודם עבור ביטויי מפתח רלוונטיים, אך לאו דווקא להגביר את האמון שנותנים הצרכנים במותגים הממוקמים גבוה בדפי תוצאות החיפוש.

אמון כזה, הוא מרכיב חשוב, לא רק עבור לקוחות הקצה אלא גם עבור מנועי החיפוש. מנגנון ה – E-A-T Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness שבו עושים מנועי החיפוש שימוש מעיד על הצורך שלהם בדירוג אתרים שנחשבים למומחים בתחומם, שהם ברי סמכות בנישה שבה הם פועלים, ושהם מהימנים.

הפיתרון בהקשר הזה, הוא שיפור תהליך הקידום כך שיכלול מרכיבים מגבירי אמון בקרב לקוחות הקצה. אחד המרכיבים המשמעותיים בהקשר הזה הוא שילוב משפיענים שיכולים, באמצעות תוכנית פעולה סדורה ובנויה היטב, להשלים תהליך קידום אתרים המבוצע במקביל לפעילות שלהם. איך תעשו זאת נכון? המשיכו לקרוא.

שלב מספר 1 בקידום אתרים: הגדירו היטב את קהל היעד

קידום אתרים באמצעות משפיענים - כך עושים זאת נכון

לפני שאתם נפנים להטמיע אסטרטגיית קידום אתרים משולבת משפיענים, כדאי יהיה שתקדישו את המשאבים הנדרשים למיפוי קהל היעד שלכם. נסו להבין מה מאפיין את קהל היעד הזה: מהו הגיל הממוצע של האנשים שיחפשו את התוכן שלכם?

אילו סוגי תוכן הם נוהגים לצרוך וכיצד? היכן הם מתגוררים? מהם הרגלי השימוש שלהם ברשת? על אילו שאלות הם היו רוצים לקבל מענה? מיהן הדמויות המוכרות בנישה שבה אתם פועלים אשר משפיעות על קהל היעד הזה?

כמו כן, נסו להבין בצורה טובה יותר מהי האינטראקציה שמייצר קהל היעד הזה עם תוכן בצורותיו השונות: עד כמה קהל היעד נוהג לצפות בערוצי וידאו?

עד כמה הוא נוהג להירשם כמנוי לערוצי יוטיוב או לבלוגים מוכרים בתחום? עד כמה הוא פנוי מבחינת הקשב למסרים שיווקים, גם אם אלו יהיו עטופים בתוכן בעל ערך מוסף גדול?

מרגע שהצלחתם למפות את קהל היעד שלכם, ההרגלים שלו, וכן הדמויות המשפיעות ביותר הפועלות בתחום שהוא נותן בהן אמון וקשוב למסרים שונים שלהן בתחום, תוכלו לעבור לשלב הבא בתהליך.

שלב מספר 2: מפו משפיענים שיוכלו לסייע לכם באסטרטגיית הקידום

יש לא מעט כלים ושירותים טכנולוגים שיוכלו לסייע לכם לאתר את התוכן העדכני, המשותף ביותר בנישה, הנצפה ביותר וזה שמייצר את האינטראקציה הטובה ביותר של גולשים. מאחורי פיסות התוכן האלו, עומדים אנשים, אשר בעגה המקצועית נקראים משפיענים.

המשפיענים האלו בהחלט יכולים לייצר סדר יום בנישה שבה אתם פועלים. הם מגלים לקהל היעד על מוצרים ושירותים חדשים בתחום. הם מייצרים סקירות על מוצרים וכותבים חוות דעת מפורטות. הם נתפסים כגורם אובייקטיבי, משמעותי, שניתן לסמוך עליו ולהתייעץ איתו.

בעולם שבו לקוחות הקצה פועלים בצורה משמעותית דווקא כדי לסנן תוכן ולייצר הרבה פחות רעש בפיד העמוס ממילא, משפיענים הם כלי עבודה חשוב בסימון התוכן האיכותי שכדאי יהיה להעניק לו את הקשב הראוי.

בשלב הזה יהיה עליכם למפות את אותן דמויות אשר יש להן השפעה חיובית בנישה. אגב, ייתכן בהחלט שתהיינה לא מעט דמויות רלוונטיות בהקשר הזה, אולם לא כולן תשתלבנה היטב באסטרטגיית התוכן שלכם.

לכן, תצטרכו לחשוב היטב מהם הערכים שתירצו שאותם משפיענים ייצגו כדי להבין שהם משתלבים היטב בתוכן שאתם מייצרים באופן שוטף.

במהלך המיפוי הזה, תנו את תשומת ליבכם למשפיענים שמוצגים כתוצאה ישירה של ביצוע פעולת חיפוש. נסו להבין מהן מילות המפתח הרלוונטיות, ולאילו משפיענים הן מובילות אתכם.

שלב מספר 3: צרו אסטרטגיית תוכן משולב משפיענים

מרגע שסיימתם למפות את קהל היעד שלכם ואת סוגי התכנים שהוא צורך, וכן את המשפיענים שיוכלו לסייע לבניית אסטרטגיית התוכן שלכם, תוכלו לצאת לדרך.

בשלב הזה נסו לייצר מצד המשפיענים מעורבות היכן שניתן: עודדו אותם לכתוב פוסטים על מוצרים חדשים או שירותים שאתם מספקים, ספקו להם מוצרים במתנה לצורך ניסיון, ראיינו משפעינים הפועלים בנישה הרלוונטית לכם ודאגו לשלב בראיונות מילות מפתח שקהל היעד שלכם נוטה לחפש.

צרו פודקאסטים מעניינים שבהם יתארחו משפיענים שונים בתחום, צלמו סרטונים והזמינו את אותם משפיענים לקחת בהם חלק, ולמעשה, צרו ערך ממשי באמצעות יצירת תוכן שהוא ערכי מצד אחד, ומהימן וסמכותי (השתתפות של המשפיענים תסייע לכם בכך) מצד שני.

שלב מספר 4: הפיצו את התוכן שיצרתם ועיקבו אחר הביצועים שלו

יצירה של תוכן איכותי ובעל ערך מוסף היא מרכיב חשוב בכל פרויקט קידום אתרים, אולם הפצה סדורה של התוכן הזה, ובעיקר מדידה נכונה של הביצועים שלו, הן חשובות לא פחות.

בהקשר הזה, ראוי שתזהו את ההזדמנויות הנכונות כדי לשלב את הפצת התוכן שעמלתם עליו, באמצעים שונים: זה יכול להיות וובינר מעמיק בנושא שבו אתם עוסקים ושניתן יהיה לשלב בו את התוכן הרלוונטי בהשתתפות גורמים שונים שנתפסים כמומחים בתחומם.

פודקאסט שיסייע לכם למצב את העסק ולארח גורמים שונים שיסייעו לכם בחיזוק הסמכות שלכם כנותן שירות הפועל בתחום, ניוזלטר שתפיצו באופן תדיר ובו ישולבו ראיונות עומק עם גורמים בעלי שם בתעשיה, ערוץ יוטיוב שיכלול סרטונים איכותיים שבהם יתארחו משפיענים ועוד.

הפצה של תוכן יכולה גם להתבצע באמצעות מייל, בלוג שאתם מנהלים בתחום, או עמוד עסקי באחת מן הרשתות החברתיות – ובלבד שתכלול גם התייחסות ספיציפית, תיוג או שיתוף של הקולגה שפועלת עבורכם בתחום.

בהקשר הזה חשוב יהיה שתייצרו לאותם משפיענים גם כלי מדידה שיאפשרו להם לעקוב אחר החשיפה שהם מקבלים בערוצי התוכן שלכם. בסופו של יום, תירצו ששילוב המשפיענים האלו לא יהיה רק אינטרס שלכם, ושיהיה מדובר בתהליך שיועיל לשני הצדדים.

שלב מספר 5: בצעו טיוב מתמשך של אסטרטגיית הקידום שלכם

מובן שלא תוכלו לנוח על זרי הדפנה עם השקת הקמפיין מבוסס המשפיענים שלכם. עליכם יהיה לתחזק באופן שוטף את ההישגים שלכם בתחום.

זה אומר שתאלצו להמשיך ולמפות משפיענים רלוונטיים בתחום שבו אתם פועלים. זה גם אומר שכדאי שתייצרו איתם אינטראקציה באופן שוטף, ולכל הפחות תשתפו ציטוטים נבחרים שלהם מעת לעת, תתייחסו, תגיבו ותתייגו תכנים רלוונטים שהם מפרסמים/

תעודדו ביקורות חיוביות על התכנים השונים שהם מעלים, תסייעו בשיפור ההתאמה של עמודי האתר שלהם לדפי תוצאות החיפוש באמצעות ביקורות קידום אתרים, תעודדו שיתופי פעולה באופן כללי בתחום ועוד ועוד.

פעולת הטיוב המתמשך נועדה לאותת הן לגולשים והן למנועי החיפוש השונים, שאתם מהווים פקטור מרכזי בנישה שבה אתם פועלים, שאתם רלוונטיים, עדכניים, מקושרים לתעשיה, ומייצרים ערך מוסף ממשי לקהל העוקבים שלכם.

פעילות שוטפת כזו בתוך הקהילה, תסייע לכם גם להתמודד עם מתקפות שונות שנועדו לפגוע במהימנות שלכם ובשם והמוניטין שיצרתם לעצמכם.

קשה הרבה יותר לפגוע במוניטין של גוף ותיק שהתעשיה כולה סומכת עליו והוא נחשב אוטוריטה בתחומו, מאשר עסק חדש יחסית, שהקשרים העסקיים שלו בתחום אינם מוכרי למנועי החיפוש השונים.