יום רביעי , ספטמבר 23 2020

שיווק בפייסבוק 10 שיטות לקידום בפייסבוק ומדריך המלא לביצוע

שיווק בפייסבוק זה תהליך ממש לא מהיר כמו שאחרים מספרים, אבל אם תבחרו בשיטה ובאסטרטגיה נכונה ולא רק כדי לשים "וי" ולעשות משהו ולקרוא לזה שיווק, אפשר להגיע לתוצאות טובות כמעט בכל נישה ומקצוע, ממכירת בגדים ועד לשיווק גדרות לאתרי בנייה.

במדריך הזה אני אספר לכם על 10 שיטות שעובדות בקידום בפייסבוק.

נושאים שמחכים לכם במדריך:

  1. מה לבחור בפייסבוק פרופיל אישי, קבוצה או עמוד עסקי
  2. יתרונות של שיווק בפייסבוק
  3. קידום ושיווק העסק שלכם בפייסבוק ותהליך המלא לביצוע
  4. יצירת תמונת פרופיל קאבר
  5. בחירת תבנית לעמוד
  6. מילוי של מידע על העסק
  7. פרסום תכנים טובים על בסיס קבוע
  8. תיוגים של משתמשים
  9. קישור לעמוד בכל המדיה האפשרית
  10. הזמינו אנשים לעקוב אחרי העמוד
  11. למצוא שיתופי פעולה
  12. קידום תכנים
  13. השאירו תגובות מתחת לפוסטים
  14. סיכום

מה לבחור בפייסבוק פרופיל אישי, קבוצה או עמוד עסקי

בפייסבוק ניתן לשווק באמצעות 3 דרכים: פרופיל אישי, קבוצה או עמוד עסקי. אם יש לכם עסק אז הדרך הטובה והמתאימה ביותר היא דרך עמוד העסקי.

יש לזה כמה סיבות:

  1. בפרופיל אישי אסור לכם להשתמש בשם החברה או בשם החנות – מותר לכם רק שימוש בשם ושם משפחה. אם תבחרו בדרך של התחכמות עם פייסבוק אז אולי זה יעבוד לכם בטווח הקצר אבל לא יעבור הרבה זמן ופייסבוק יחסום לכם את הפרופיל.
  2. קבוצת פייסבוק מתאימה בעיקר כדי לפתח קהילה סביב העסק וליצור שיח עם קהל פוטנציאלי אבל לא מדובר כאן במכירה ישירה של המוצר או השירות שלכם, חסרון נוסף של הקבוצה שלא ניתן להשאיר מידע בצורה מסודרת על העסק, פרטי התקשרות עמכם ולא ניתן לקדם תכנים שלכם בקבוצה באופן ממומן.
  3. קידום באמצעות קבוצה מאוד מסובך אין בה למעשה אפילו סטטיסטיקה מה שיקשה עליכם למדוד את האפקטיביות של הקידום.
  4. פוסטים בקבוצה מקבלים חשיפה מעטה ולא נחשפים בצורה טובה בפיד החדשות של פייסבוק.

יתרונות בקידום באמצעות דף העסקי

  1. בדף העסקי ניתן לפרסם לוגו וקאבר (באנר) עסקי
  2. עמודים עסקיים נחשפים מעולה במנוע חיפוש של גוגל
  3. יש הרבה מקום בולט בעמוד עסקי לאודות של העסק, תיאור מוצרים ושירותים, יצירת קשר ועוד..
  4. ניתן לקבל קישור לעמוד העסקי בצורה קלה כמו באתר הסטנדרטי

אחרי שהבנו את ההבדלים בואו נדבר על קידום ושיווק העסק שלכם בפייסבוק ועל תהליך המלא לביצוע, תהליך הוא אוניברסלי ויתאים כמעט לרוב בעלי עסקים.

קידום ושיווק העסק שלכם בפייסבוק ותהליך המלא לביצוע

קיימות המון שיטות לשיווק בפייסבוק שאפילו לא ניתן ללמוד את כולם באף קורס מורחב, לכן בחרתי לתת לכם 10 שיטות כדי שכבר אחרי קריאת המדריך פשוט תוכלו ליישם אותם ללא שום צורך בידע נוסף או נסיון.

יצירת תמונת פרופיל קאבר

תמונת פרופיל וקאבר לא חייבות לתת רק את המידע על העסק אלא ממש לספר על מבצעים וימי מכירות המיוחדים שלכם, לספר על אירועים חדשים ובכלל לתת כל מידע הרלוונטי שלקוח פוטנציאל חייב לדעת.

מידה המומלצת לתמונת פרופיל היא 170X170 פיקסל. אבל כדי שהתמונה תראה טוב במסכים הגדולים כדי לעשות אותה ברזולוציה גבוה יותר.

אותה המלצה תהיה גם עבור הקאבר שלכם מידה המומלץ הוא 1702X630 פיקסל. חשוב לשים לב שקאבר קטן מדי לא תראה טוב במסכים הגדולים עם רזולוציה גבוה יותר, לכן חשוב מאוד לשמור על מידות ולבדוק את הנראות של הקאבר בכל המסכים.

בחירת תבנית לעמוד

עמוד עסקי מאפשר לכם לבחור תבנית המתאימה ביותר עבור העסק שלכם, כל מה שצריך לעשות זה להיכנס להגדרות >> תבניות ולשונית >> בחירת תבנית.

פייסבוק מציע לכם תבניות מותאמות לסוגי העסקים, חנויות, נותני שירות ועוד, כל תבנית נותנת אופציות נוספות, למשל בתבנית של חנות תוכלו לקבל אפשרויות לאוספת מוצרים, מחירים, תמונות המוצרים.

מילוי של מידע על העסק

אחת הטעויות הנפוצות ביותר אצל בעלי עסקים שלא ממלאים את מידע על העסק כמו שצריך בעמוד העסקי, אין פירוט של מוצרים ושירותים שהעסק מציע ויש כאלה שבכלל לא ניתן להבין מה בדיוק העסק ואיזה שירותים הוא מציע, לן אל תעשו טעויות כאלה תמלאו והשקיעו באודות של העסק ופירוט של כל המוצרים ושירותים שלכם, כי כל לקוח פוטנציאלי אשר יבקר בעמוד שלם צריך מיד להבין מי אתם ומה אתם מציעים לו, כל זה ניתן לעשות.

סיימנו הרגע לדבר על הגדרות של העמוד העסקי הגיע זמן לדבר על תכנים והקידום שלהם.

פרסום תכנים טובים על בסיס קבוע

יצירת תכנים חדשים וטובים זה אולי נשמע משימה פשוטה אבל היא דורשת השקעה של זמן והתמדה, אם תתמידו בעמוד העסקי שלכם לפרסם בין 2-3 פוסטים בשבוע על בסיס קבוע אנשים ירצו לבד לעקוב אחריכם בפייסבוק אפילו ללא פרסום ממומן.

תוכן יכול להתחלק ל2 חלקים תוכן אינפורמטיבי ותוכן מכירתי, החלוקה הכי טובה היא 70% אינפורמטיבי ו30% מכירתי. הנה כמה רשימה של מספר רעיונות מגוונים לתכנים בפייסבוק:

  • מדריך המלא על איך לעשות (דוגמה למשל המדריך שאתם קוראים עכשיו)
  • רשימת ספרים, תכנים, סרטים, תוכנות ועוד…
  • סטטיסטיקה מתחום העיסוק שלכם
  • ציטוט מעניין
  • שאלונים כדי לגרום לאנשים להגיב מתחת לפוסט שאלון כך תוכלו להגיע גם לחברים של החברים של האנשים המגיבים
  • תמונות של העובדים או של העסק עצמו והמוצר
  • דעה או עדות של הלקוח שלכם על מוצר והחברה
  • חדשות בתחום, פרסום תכנים חדשים מאתר
  • טיפים שימושיים וקייס סטאדי
  • דעה של מומחים מהתחום העיסוק שלכם
  • המלצה על שירות או תוכנה שיכול לעזור ללקוחות פוטנציאליים שלכם
  • סיפורים אישיים
  • שיחה פתוחה עם הקהל על משהו טרנדי ומדובר שקורה בשוק כדי לעודד אותם לנהל אתכם שיח בפייסבוק כמו ״האם השקעתם כבר בבטקוין״? וכ״ו.

תיוגים של משתמשים

אם אתם משתפים דעה או עדות של לקוח שלכם חשוב מאוד לתייג אותו ובכלל בכל הזדמנות שאתם מדברים על מישהו באחד הפוסטים שלכם פשוט תייגו אותם, ניתן לבצע את זה בצורה פשוטה וקלה כל מה שצריך לעשות זה בזמן כתיבת הפוסט לעשות @ ולרשום את השם ופייסבוק ימצא לכם את הבן אדם הנכון. זה יגדל את החשיפה של הפוסט.

קישור לעמוד בכל המדיה האפשרית

לא מדובר כאן בשיטה של ספאם לנסות לשים קישור לעמוד העסקי שלכם בכל מקום, קבלו מספר מקומות איפה כדאי לשים את הקישור לעמוד הפייסבוק שלכם:

  1. בפרופיל האישי ניתן לשים קישור לעמוד העסקי
  2. ברשתות חברתיות אחרות שיש לכם פרופיל בהם
  3. בפוסטים שלכם ברשתות חברתיות אחרות בהם אתם פעילים גם
  4. בחתימה למייל
  5. ברשימת תפוצה, כאן חשוב לזכור כדי שאנשים ירצו לעבור ממייל לעמוד העסקי שלכם צריך לגרום להם שיעשו זאת, אפשר להציע הנחה או פשוט להציע להם את התוכן החדש שפרסמתם בעמוד העסקי לאחרונה.

הזמינו אנשים לעקוב אחרי העמוד

כן זה נכון שלייקים לעמוד זה לא דבר שעובד כמו שהיה לפני מספר שנים וחשיפה האורגנית בעמוד היא כבר לא כזאת כמו שהייתה פעם, אבל עדיין יש מה לעשות עם עוקבים בעמוד אם עושים את זה נכון ומתמידים בעבודה איתם, כמו למשל מדי פעם לקדם פוסט בצורה ממומנת רק לעוקבים של העמוד כדי שכל מי שעוקב אחרי העמוד יראה את מה שאתם מפרסמים.

ניתן להזמין אנשים לעשות לייק לעמוד מתוך העמוד העסקי

שימו לב בחלק העליון ניתן לרשום הודעה שתשלח לאנשים יחד עם ההזמנה לעשות לייק תסבירו לאנשים להם כדאי להם לעקוב אחריכם ומה יצא להם מזה. תשתדלו בכל פעם שמישהו רוצה להיות חבר שלכם בפרופיל האישי או אתם שולחים למישהו בקשת חברות להזמין אותם בצורה אלגנטית לעקוב אחרי העמוד כמו שאני עשיתי בדוגמה שבתמונה.

בחלק מעמודים של פייסבוק יש אופציה להזמין אנשים לעשות לייק דרך המייל, אם יש לכם רשימת מיילים פשוט עשו את זה זאת עוד דרך להזמין עוקבים חדשים לעמוד, בדקו האם אופציה הזאת קיימות בעמוד שלכם.

למצוא שיתופי פעולה

אחד הדרכים שמעטים משתמשים בה לקידום העסק שלהם בפייסבוק זה שיתופי פעולה, תמצאו בנישה שלכם עסקים אחרים שלדעתכם יכולים לעבוד עם אותו קהל היעד כמו העסק שלכם והציעו להם לשתף פעולה, כמו למשל לעשות שידור חי משותף שבו כל עסק אתם טיפים בנישה שלו כך תוכלו להיחשף לעוד אנשים ולעוד עוקבים חדשים, חשוב לבחור באמת עסקים טובים שיש להם עוקבים בדף שיכולים לעניין אתכם כדי לא ליצור שיתוף פעולה שלא יניב בסופו של דבר פירות.

קידום תכנים

עם השנים פייסבוק צמצמו משמעותית את החשיפה החינמית והם דוחפים יותר ויותר עסקים לשלם על פרסום ממומן, אבל מה שטוב בפרסום ממומן שאתם יכולים להגיע להרבה מאוד אנשים בתקציב לא גדול ולקהל מאוד ממוקד, לכן רצוי ואף מומלץ לשים תקציב כלשהו בצד לצורכי פרסום ממומן בפייסבוק ולא להסתמך רק על קידום אורגני.

קדמו את הפוסטים הכי טובים שלכם שקיבלו הכי הרבה תגובות ולייקים ופשוט הגיעו ליותר אנשים.

השאירו תגובות מתחת לפוסטים של אחרים

זו שיטת קום שדורשת השקעה של זמן אבל יש בה לא מעט יתרונות, קודם כל אתם תמיד תהיו בעניינים ותבינו מה הקהל היעד שלכם מחפש ובמה הוא מתעניין לכן חשוב מאוד לבחור פוסטים טובים ושאתם בטוחים שכל מי שקורא את הפוסט ככל הנראה הוא מקהל הפוטנציאלי שלכם, חשוב להשאיר תגובה מפורטת ומעמיקה ככל האפשר כדי לתפוס תשומת הלב של אנשים ולא להשאיר תגובות בפוסטים שאין לכם מה להגיד. חפשו עמודים ופרופיל מעניינים קבוצות פייסבוק הצטרפו אליהם תהיו פעילים בהם.יד

סיכום

דברנו על הרבה דברים אז בואו נסכם את הכל:

  • לפתוח רק עמוד עסקי לקידום
  • לעצב את תמונת פרופיל וקאבר
  • לבחור תבנית מתאימה
  • למלא את כל מידע על העסק
  • לעשות תוכן איכותי ומעניין
  • לתייג אנשים
  • להשאיר קישור לעמוד בכל מקום האפשרי
  • להזמין אנשים לעקוב אחרי עמוד
  • ליצור שיתופי פעולה
  • לקדם פוסטים
  • להשאיר תגובות

השארתי לכם לסוף חדשות טובות ורעות, חדשות רעות שכדי לעשות שיווק וקידום העסק שלכם בפייסבוק תצטרכו להשקיע זמן ולפעמים גם כסף, חדשות טובות שהרבה לא עושים את זה לכן תהיה בסוג של יתרון תחרותי על פני המתחרים שלכם מה שבסוף ישתלם לכם מאוד.

בהצלחה!

 

About רוס דולגוב

משווק ומקדם עסקים באינטרנט, בעל הסמכה מטעם גוגל לפרסום במנוע חיפוש ורשת מדיה של גוגל, עוסק בתחום הקידום והשיווק משנת 2016, בוגר מכללת HACKERU בתחום השיווק וקידום אתרים.

אולי יעניין אותך גם

פרסום בפייסבוק – כמה עולה ניהול דף עסקי בפייסבוק

אני יודע שאותך כבעל עסק מאוד מעניין כמה בסופו של דבר עולה קידום בפייסבוק? ממה מתחילים, איך בוחרים חברה שעושה שיווק, איך לא ליפול על החברה לא מקצועית וכמה בסופו של דבר צריך לשלם על כל התהליך הזה.

דילוג לתוכן