פרסום בגוגל למי זה מתאים ואיך מנהלים קמפיינים

במדריך הזה ארצה להתייחס יותר ליסודות של הפרסום בגוגל, לאיזה עסק מתאים פרסום בגוגל ועבור מי זה יהיה בכלל בזבוז של זמן וכסף.

קודם כל בואו נבין איך אפשר לדעת האם הפרסום במנוע חיפוש של גוגל מתאים לעסק שלכם, הבדיקה הזו היא לא מסובכת, כל מה שצריך לעשות זה בדיקה ראשונית פשוטה, להיכנס לגוגל להקליד במנוע החיפוש את סוג העסק שלכם ולראות מה יהיו התוצאות.

איך בודקים האם כדאי לעשות פרסום בגוגל?

ניקח דוגמה עסק של ״דיקור סיני״ כפי שאתם רואים כאן בתמונה התוצאות הראשונות שגוגל מציגה לנו הם תוצאות של פרסום ממומן, יותר מזה אנחנו רואים שיש ניצול מלא של 4 תוצאות בראש הדף, סך הכל בעמוד ראשון בגוגל יהיו 7 תוצאות של פרסום ממומן 4 למעלה ו3 למטה בתחתית הדף.

פרסום בגוגל למי זה מתאים ואיך מנהלים קמפיינים

מה נוכל להבין מזה? שככל הנראה יש כאן תחרות רצינית, במקרה של דיקור סיני כל המקומות המיועדות לפרסום ממומן תפוסות וזה סימן ראשון שכל מי שרוצה לקדם את עצמו בתחום הזה קיים ביקוש בגוגל לתחום, מזה אנחנו לומדים שהפרסום בגוגל מתאים קודם כל לעסקים שעובדים עם ביקוש קיים.

אם היינו רואים למשל תמונה אחרת שבכלל אין תוצאות ממומנות בגוגל זה דווקא יכול להעיד שמדובר ככל הנראה בעסק שלא מחופש מספיק ואולי לא קיים ביקוש לשירות או מוצר, אבל כאן כדאי לוודא שזה היכן נכון, בשביל זה צריך לראות את כמות החיפושים הממוצעת בחודש לאותו העסק.

בואו ניקח לצורך דוגמה עסק אחר כדי להדגים לכם איך זה נראה עסק שלא מספיק מחופש בגוגל ואין לא מספיק ביקוש.

פרסום בגוגל למי זה מתאים ואיך מנהלים קמפיינים

בדוגמה הזאת לקחתי עסק אחר ״קורס אקסס בארס בצפון״ אתם יכולים לראות שאין כאן למעשה בכלל תוצאות ממומנות של גוגל שרואים אך ורק תוצאות אורגניות (לא ממומנות ). כאן צריך להיזהר כי יכול להיות שאתם עושים בדיקה באזור גיאוגרפי שבו אתם נמצאים כרגע ובאזור הזה פשוט אין מפרסמים, כי פרסום בגוגל עובד לפי אזורים.

אז מה עושים במקרה כזה? בשביל זה נצטרך להיכנס למערכת הפרסום של גוגל אדס על מנת לבצע את הבדיקה המקיפה יותר, כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לכלי של גוגל דרך הקישור הבא כלי לתכנון מילות המפתח

מצורף לכם סרטון קצר בו תראו איך להשתמש בכלי של גוגל. אז כפי שאנחנו רואים בדוגמה של ״קורס אקסס בארס בצפון״ לא באמת מחפשים את העסק וכלי של גוגל מציג לנו יש רק 10 חיפושים בממוצע בחודש שזה לא מספיק כדי לייצר באמת עבודה לאותו העסק. בנוסף בכלי של מתכנן מילות המפתח של גוגל תוכלו לראות את מחירי הקליק, כמה תצטרכו לשלם על כל הקלקה על מודעה שלכם בממוצע, כי שיטת תשלום בגוגל היא pay per click (תשלום לפי קליק) אם הקליקו תשלמו לגוגל אם לא הקליקו לא יהיה תשלום.

אז אחרי שביצענו את הבדיקה והבנו האם מחפשים את העסק שלכם או לא, הגיע זמן לעבור לשלב הבא וזה מחקר מילות מפתח או בשפה הפשוטה ביותר תחת איזה מילות מפתח אתם רוצים שאנשים ימצאו אתכם בגוגל באמצעות פרסום ממומן. 

לרוב אנשים מדלגים על השלב הזה ופשוט בוחרים מילות מפתח מראש ולא משקיעים בשלב הזה, לרוב הקמפיינים שנבנו בצורה כזאת לא מוצלחים, עולים הרבה כסף ולא מביאים תוצאות.

איזה כלי צריך כדי לבצע מחקר מילות מפתח לקמפיינים בגוגל? 

מדובר למעשה על אותו הכלי של גוגל שהצגתי לכם קודם, נכנסים לכלי מזינים בו בין 3-5 מילות מפתח שעולות לכם לראש ואת השאר גוגל ישלים לבד, אני ממליץ לגשת לתהליך הזה ברצינות ולהשקיע כמה זמן שצריך, לא למהר לעלות עם קמפיין לאוויר, כי מחקר טוב ומושקע יחסוך לכם בהמשך הרבה כסף וכמובן גם יניב לכם תוצאות, בדיוק בשביל זה אתם באים לפרסם בגוגל.

איך מנהלים קמפיין ממומן בגוגל?

עברתם את השלב של מחקר מילות מפתח מזל טוב הגיע זמן להתחיל לבנות קמפיין, אני לא הולך להסביר כאן במדריך איך לבנות קמפיין במערכת הפרסום של גוגל, בשביל זה  מצרף לכם מדריך וידאו מקוצר שמראה בדיוק על מה לוחצים ואיך בונים את הקמפיין, מאמין שזה יהיה פשוט יותר אפקטיבי עבורכם.

האם בזה זה נגמר כל התהליך? אז זהו שממש לא זו רק ההתחלה, אחרי שהקמפיין שלכם הוקם במערכת גוגל אדס עליכם לפקח ולהשגיח עליו, לשפר ולשדרג אותו כל הזמן, לפחות ב3 חודשים הראשונים הקמפיין צריך להיות בהשגחה המלאה שלכם.אתן לכם מספר המלצות בנושא פיקוח והשגחה של הקמפיין,  כמובן שזה לא הכל אלא רק חלק מכל מה שצריך לבצע בקמפיין, כי אי אפשר במדריך אחד לתת את כל המידע וגם כל עסק הוא אינדיבידואלי ואין המלצות אוניברסליות לכולם.

  1. תיצרו כל זמן מודעות חדשות 
  2. מודעות שלא מניבות תוצאות צריך לסגור 
  3. הגדירו מעקב אחרי המרות 
  4. תעברו על דוח מונחי חיפוש אחד ליומיים תראו תחת איזה ביטויים נחשפתם 
  5. תראו בהמלצות מה גוגל ממליצה ליישם בקמפיין (לא לבחור כל מה שגוגל מציע רק מה שנראה רלוונטי)
  6. השתמשו בתוספי המודעות של גוגל 
  7. תנסו כל זמן לעבוד על יחס הקלקה ctr 
  8. תעברו גם על אתר שלכם תראו מה אפשר לשפר בו 

כמה המלצות לכתיבת מודעה:

  • בכותרת הראשונה תשלבו מילת מפתח שאתם מקדמים
  • השתמשו במספרים ולא רק באותיות 
  • השתמשו בכותרת השניה לצורך הנעה לפעולה 
  • בתיאור של המודעה תדגישו את היתרונות הבולטים ביותר של העסק 
  • אם אתם מפרסמים באזור מסוים תדגישו את זה בכותרת שלכם
  • תנו הצעה מעניינת, בונוס, מבצע או הנחה 

מעקב אחרי המרות בפרסום בגוגל 

הטעות הכי גדולה שאתם יכולים לעשות בקמפיין שלכם זה לא להגדיר מעקב המרות וזו בעיה רצינית כי אם לא יהיה לכם מעקב אחרי המרות אתם לא תדעו מה עובד ומה לא עובד בקמפיין שלכם.

מה זה בעצם המרה? המרה זה כל פעולה חשובה שאתם רוצים שגולש יעשה אצכלם באתר כמו שיחת טלפון, רכישה, השארת פרטים ועוד.

איך מבצעים מעקב אחרי המרות?

יש לכם כמה אפשרויות לעשות את זה או באמצעות איש מקצוע לרוב מתכנת שבנה לכם את האתר או לנסות לבצע את זה לבד, אם האתר שלכם בנוי באחד הפלטפורמות האלה אז זה לא עניין מסובך:

  • וורדפרס 
  • וויקס 
  • שופייפי 

לרוב בפלטפורמות האלה הכל נעשה באמצעות תוספים או שיש כבר מקום מוכן במערכת שבה רק תצטרכו לשים קוד מעקב של גוגל שאותו אתם מוצאים במערכת הפרסום של גוגל אדס.

דוח מונחי חיפוש 

דוח הזה מראה לכם תחת איזה שאילתות חיפוש גוגל חשפה את המודעות שלכם, שם תגלו לא מעט מילות מפתח שבכלל צריך להחריג ולהכניס אותם כמילות מפתח שליליות על מנת לדייק את הקמפיין וגם לשמור על הכסף שלכם, אני תמיד ממליץ לבצע את הבדיקה של הדוח אחד ליומיים ואם אפשר אפילו כל יום, כמה שתשקיעו בסינון של במילות מפתח כך הקמפיין שלכם מהר מאוד יכול להפוך לקמפיין טוב יותר.

תוספי המודעות של גוגל 

למערכת של גוגל יש אפשרות להוסיף תוספים, לתוספים האלה יש 2 מטרות, אחד זה לתת מידע נוסף למשתמשים והמטרה השנייה זה לעזור לכם לעשות מודעה אפקטיבית יותר, יש למערכת גוגל אדס כרגע 8 תוספים זמינים בישראל, אתם כמובן לא צריכים את כולם אלא רק חלק מהם, בהתאם לסוג העסק שלכם.

בואו נעשה סקירה מהירה על כל תוסף:

  1. תוסף שיחה – מאפשר לכם להוסיף מספר טלפון למודעה שלכם 
  2. תוסף סייטלינק – עוזר לכם להוסיף קישורים לעמודים ספציפיים באתר 
  3. תוסף יתרונות מרכזיים – כאן תציינו מה היתרון המרכזי של העסק שלכם
  4. תוסף מידע מובנה – בו תוכלו לציין סוגי השירותים או המוצרים שאתם מספקים
  5. תוסף מיקום – באמצעותו ניתן לציין את הכתובת של העסק 
  6. תוסף יצירת קשר – יעזור למשתמשים לפנות אליכם באמצעות השארת פרטים בטופס בלי להיכנס לאתר 
  7. תוסף מכירות – כאן ניתן לציין מבצעים והנחות 
  8. תוסף אפליקציה – אם יש לעסק שלכם אפליקציה ניתן להציע בתוסף הזה את האפשרות להורדה 

מה זה יחס הקלקה ctr ולמה הוא כל כך חשוב בגוגל 

יחס הקלקה עוזר להבין לגוגל את הכמה הקמפיין שלכם מוצלח, האם אנשים מקבלים את מה שהם מחפשים וכמובן גוגל מרוויחה יותר כסף ממפרסמים שיש להם יחס הקלקה גבוה, זוכרים שאמרנו ששיטת תשלום עבור הקמפיינים בגוגל היא לפי קליק, לכן לגוגל משתלם יותר למקם קמפיינים עם יחס הקלקה במיקומים טובים יותר בתוצאות החיפוש.

כך נראת הנוסחה של ctr

קליקים ÷ חשיפות = שיעור קליקים

מכאן נשאלת השאלה מה יחס הכי טוב? אין כאן תשובה וכמו שכבר אמרתי שכל עסק הוא אינדיבידואלי, יש עסקים עם תחרות גבוהה מאוד בגוגל יחס הקלקה של 5%-7% יחשב כיחס טוב, יש תחומים יחס הקלקה סביב 15% אחוזים נחשב כטוב.

מה צריך להיות באתר בשביל קמפיין בגוגל

כפי שכבר אמרתי לא הכל תלוי בקמפיין אלא לא במעט מהמקרים דווקא הבעיה היא באתר, לא כל אתר מתאים לפרסום בגוגל וחשוב לעבור עליו ולראות מה ניתן לשפר בו, אני ממליץ לכם גם כאן להתייחס לזה ברצינות כי לא משנה עד כמה הקמפיין שלכם מוצלח אם אתר לא מייצר תוצאות זה כמו לזרוק כסף לפח, הנה רשימה קצרה של כל מה מומלץ שיהיה באתר.

  1. התאמה לפרסום – האם המסר בדף הנחיתה תואם למסר שיווקי במודעה
  2. האם הכותרת במסך ראשון ברורה וניתן להבין מה העסק מציע
  3. מומלץ לפנות בפניה אישית ללקוח פוטנציאלי כמו את או אתה (אם זה אפשרי)
  4. האם יש הנעה לפעולה ברורה עם הצעה ייחודית
  5. האם קיים מיקוד בדף הנחיתה – דף נחיתה שמציעים המון שירותים שונים לא בהכרח יהיה אפקטיבי
  6. תמונה שמופיע בדף הראשון מומלץ שתהיה אמיתית ואותנטית ומראה את העסק בפעולה
  7. האם יש עדויות והמלצות ( מומלץ עדויות וידאו) מינימום 3-4 עדויות
  8. יצירת קשר עם העסק – חשוב שיהיה ברור איך ניתן ליצור קשר עם העסק, תוך כמה זמן חוזרים ללקוח, אפשר גם לתת בונוס קטן כמו הנחה על מנת להניע את הלקוחות ליצור קשר עכשיו
  9. אם יש טופס צור קשר חשוב לוודא שאין יותר מדי שדות (מספיק רק שם וטלפון)
  10. מהירות דף נחיתה
  11. בדיקת נראות במובייל במכשירים שונים
  12. אם מוכרים מוצר או שירות יקר מומלץ להשתמש במגנט לידים (הורדת מחירון, מחשבון, הרשמה לניוזלטר ועוד)
  13. האם קיימים כמה אפשרויות ליצירת קשר
  14. מומלץ ליצור כפתור שלח או יצירת קשר עם פינות מעוגלות חשוב שמסר על הכפתור יהיה תואם את הכותרת מעל הטופס ( פגישת ייעוץ 30 דק ללא עלות על הכפתור יהיה רשום לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות)
  15. מומלץ לפרסם קייס סטאדי (לפני ואחרי)
  16. אם יש צוות בעסק חשוב להראות את כל הצוות זה משדר רצינות

מה עוד חשוב לדעת על פרסום ממומן בגוגל

יש לא מעט בעלי עסקים שחושבים שפרסום בגוגל הוא מאוד יקר ולא שווה לפרסם שם, זה נכון ולא נכון מאוד תלוי בסוג העסק, כן כמובן שיש תחומים כמו עורכי דין שעלות לקליק גבוה מאוד ולא כל עורך דין מתחיל יכול להרשות לעצמו פרסום בגוגל, אבל יש לא מעט תחומים שעלות לקליק לא גבוה מדי וגם בעל עסק קטן יכול להרשות לעצמו לפרסם בגוגל.

הפרסום בגוגל מאוד אפקטיבי אם עושים אותו נכון, כי תחשבו שאתם צריכים מוצר או שירות מסוים לאן אתם הולכים קודם כל לרוב התשובה תהיה ״גוגל״, לכן אנשים באים לגוגל לחפש את העסק מתוך רצון והפרסום לא נראה כזה אגרסיבי וכמו בפלטפורמות אחרות באינטרנט.

לגוגל יש גם חסרונות היא לא מושלמת, אני מדגיש כמה מהם שלדעתי המשמעותיים ביותר:

  1. לחלק מעסקים הפרסום יהיה לא משתלם עקב מחיר גבוה לקליק
  2. יש צורך לדעת איך לבצע שדרוגים ושיפורים בקמפיין על בסיס קבוע 
  3. דורש ידע טכני בחלק מהדברים כמו הגדרת פעולות המרה 

ולסיכום בואו נדבר קצת על מי עדיף שיבנה וינהל את הקמפיין בגוגל אתם כבעלי עסקים, חברת פרסום או פרילנסר.

אם אתם תחליטו לבצע את זה לבד אז תדרשו ללמוד כיצד לעשות את זה נכון רצוי כמובן ללמוד ממישהו שיודע לעשות את זה ועושה את זה כל יום, כן יש לא מעט מידע באינטרנט אבל זה ייקח לכם המון, ניסוי וטעייה ולפעמים גם כסף שתשלמו על טעויות שלכם.

אני תמיד ממליץ לבעלי עסקים לנסות לפחות פעם אחד להיכנס לזה, לנסות לנהל קמפיין לבד כי גם אם תחילטו להעביר את זה למישהו אחר תוכלו לפקח עליו ולבדוק האם הוא עושה את העבודה כמו שצריך או שהוא מחפף.

עבודה עם פרילנסר יכולה להיות מצוינת במיוחד שמדובר במישהו מקצועי ובעל ניסיון, הבעיה שלא קל למצוא כזה כי יש לא מעט פרילנסרים שאין להם מספיק ניסיון והם רק בתחילת דרכם, לכן כן הייתי ממליץ לקבל המלצות ממישהו שכבר לקח את שירותיו וטיפ נוסף אל תנסו לחפש מישהו הכי זול זה לא תהיה גישה נכונה לרוב מישהו שלוקח סכום מתחת לממוצע בשוק הוא ככל הנראה לא מנוסה מספיק, המחיר שתצטרכו לשלם יהיה סביב 1500-2500 שקל לחודש.

חברת פרסום – היתרון בלעבוד מול חברת פרסום זה בעיקר הניסיון וידע שיש להם, הם לרוב מנהלים פרויקטים גדולים שזה מה שנותן להם את הידע רב בתחום, לכל אחד בחברה יש תפקיד מוגדר שזה מצוין עבור בעל עסק, מעצב גרפי עושה עיצובים לבאנרים פרסומיים, קופירייטר כותב מודעות ומנהל קמפיינים עוסק בהקמה וניהול של קמפיינים ממומנים, כמובן שאצל פרילנסר לא תקבלו את כל הצוות, יחד עם זאת המחיר עבור התהליך יהיה יקר יותר וכבר יכול לנוע סביב 2500-3500 שקל לחודש ולפעמים גם יותר תלוי בחברה.

מקווה שעזרתי לכם לעשות קצת סדר בדברים ואם אתם רוצים שינהל לכם קמפיין בגוגל או שאתם רוצים ללמוד ממני איך לעשות את זה לבד שלחו לי הודעה כאן וקבע שיחה עם כוסף קפה >>> http://bit.ly/2ViY0E9

בהצלחה!!!

דילוג לתוכן