איך מתחילים לפרסם בפייסבוק ללא טעיות ואיך כותבים פוסט שיווקי בפייסבוק

קצת נתונים על פייסבוק לפני שעוברים לדבר על איך כותבים פוסט שיווקי בפייסבוק.

פייסבוק היא פלטפורמת מדיה חברתית עם למעלה מ-2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. זה המקום שבו אנשים חולקים את המחשבות והרעיונות שלהם. מותגים יכולים להשתמש בפייסבוק כדי ליצור מעורבות של מעריצים ונאמנות לקוחות.

מותגים שרוצים להישאר רלוונטיים בעתיד צריכים להתחיל לחשוב איך הם יכולים להשתמש בשיווק בפייסבוק כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהם. פרסום בפייסבוק יומי מאפשר למותגים ליצור אינטראקציה עם הקהל שלהם בצורה אישית יותר וגם להגיע ללקוחות חדשים באמצעות מיקוד של פייסבוק.

פרסום בפייסבוק הוא אחת השיטות הפופולריות והיעילות ביותר לקידום המוצר או השירות שלכם. הסיבה לכך היא שזה מאפשר לכם למקד לקהל ספציפי בעזרת קהל מותאם אישית, תחומי העניין והדמוגרפיה שלו דרך פרסום הממומן.

כמה מילים על פרסום ממומן בפייסבוק

איך מתחילים לפרסם בפייסבוק ללא טעיות ואיך כותבים פוסט שיווקי בפייסבוק

אתם יכולים גם להשתמש בפרסום בפייסבוק ככלי תגובה ישירה שכן הוא מאפשר לך להגדיר מודעות עם פעולה רצויה מסוימת כמו 'רכישה' או 'הרשמה'.

זה גם יראה כמה אנשים היו מעורבים במודעות שלכם וכמה כסף הרווחת מכל מודעה. פרסום בפייסבוק הפך לאחת הדרכים הטובות ביותר להגיע לקהל היעד שלך, אז בואו ללמוד איך!

מחקר הראה כי 97% מהמפרסמים בפייסבוק משתמשים בו למען מודעות למותג, בעוד ש-81% משתמשים בו ליצירת לידים.

עכשיו נדבר קצת על איך כותבים פוסט שיווקי בפייסבוק?

אנו נוטים לכתוב פוסטים בפייסבוק מבלי להקפיד על כללים או הנחיות ספציפיות. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להמציא פוסט בפייסבוק שמגיבים עליו ומשתפים אותו.

איך מתחילים לפרסם בפייסבוק ללא טעיות ואיך כותבים פוסט שיווקי בפייסבוק

  • הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להחליט איזה סוג של פוסט אתם רוצים ליצור. האם זה הולך להיות עדכון לגבי העסק, אירוע או מכירה?
  •  לאחר מכן, ודאו שהתוכן שלכם ניתן לשיתוף וקל לקריאה. אתם לא רוצים שאנשים יגללו בפוסט שלכם ולא יבינו על מה מדובר
  •  הוסיפו תמונות אם הן יכולות לעזור להמחיש את מה שאתהם מנסים לומר בפוסט.
  •  היזהרו בעת שימוש בתגי hashtag בפוסטים שלכם מכיוון שהם עשויים שלא להוסיף שום דבר בעל ערך לצרכנים והם גם יכולים לפגוע בתפוצה של הפוסט.
  • צרו תוכן איכותי

להלן עוד 5 שלבים שעליכם לנקוט בעת כתיבת פוסט בפייסבוק:

  1. כותרת: תנו לפוסט שלכם כותרת ברורה וספציפית. סביר יותר שהקהל שלכם ילחץ עליו אם הוא יוכל להבין במהירות על מה הפוסט.
  2.  משיכה: התחלו ביצירת משפט מוביל שמושך תשומת לב כדי למשוך את הקהל שלכם ולתת לו סיבה להמשיך לקרוא.
  3.  צרו מתווה: צרו מתווה של מה שאתם רוצים לומר בפוסט שלכם, כמו גם כל עובדות תומכות, תמונות או קישורים.
  4.  טיפ נוסף לכותרת חזקה: כתבו כותרת שתמשוך תשומת לב ותפתה אנשים לקרוא את שאר הפוסט שלכם.
  5.  תוכן: הצגו תוכן חדש שממלא את הכותרת שלכם, גרמו לאנשים להתעניין בנושא שלכם
  6. טקסט על תמונה: לא צריך להוסיף יותר מדי טקסט על התמונה, שמרו על 20% טקסט בלבד על התמונה ( פייסבוק ביטלה את חוק ה20% אך עדיין הם מורידים בחשיפה בפוסטים שיש להם כמות טקסט גדולה על התמונות)

מעבר לכתיבת פוסטים בפייסבוק חשוב גם לדעת להתנהג בהתאם לפלטפורמה, כי מאוד קל לקבל חסימה של פרופיל אם לא יודעים כללים וחוקים של פייסבוק.

אני ארשה לעצמי לעבור קצת על נושא נוסף שהוא לא באופן ישיר קשור לכתיבה שיווקית בפייסבוק, אך מאוד יכול לעזור לכם אם תכירו את זה קצת יותר לעומק ונושא הזה הוא פרופיל אישי ועמוד עסקי בפייסבוק.

תפקידו של פרופיל האישי בפייסבוק

הכל מתחיל בפתיחת הפרופיל האישי בפייסבוק, אם כבר יש לכם פרופיל אישי בפייסבוק, עדיין כדאי מאוד שתכירו כמה כללים חשובים לגבי ניהול הפרופיל, כדי שפייסבוק לא יחסמו לכם את כל הפעילות השיווקית שלכם.

  1. תשימו תמונת פרופיל אמיתית שלכם לא לוגו של החברה
  2. תמלאו את הגדרות האישיות של הפרופיל כמו יום הולדת, עיר מגורים וכ"ו
  3. מומלץ לעלות לפחות כמה פוסטים אישיים בפרופיל

למה צריך לעשות את זה? כדי שפייסבוק יבין שמדובר בפרופיל אמיתי ולא מזויף, כי אם פייסבוק יחשוש שהפרופיל שלכם לא אמיתי הוא פשוט יחסום אתכם או באופן מיידי או לאחר מספר ימים.

איך מתחילים לפרסם בפייסבוק ללא טעיות ואיך כותבים פוסט שיווקי בפייסבוק

פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק 

ברגע שסיימתם לסדר את הפרופיל האישי הגיע זמן לפתוח עמוד עסקי, ללא עמוד עסקי לא ניתן לבצע שום פעילות ממומנת בפייסבוק לכן לא נול לוותר על עמוד עסקי ונפתח גם אותו, זה מאוד פשוט כל מה שצריך לעשות זה ללוץ על הכפתור הנכון, למלא פרטים של העסק 5 דקות ויש לכם עמוד עסקי באוויר

איך מתחילים לפרסם בפייסבוק ללא טעיות ואיך כותבים פוסט שיווקי בפייסבוק

מילוי פרטי העסק בעמוד העסקי 

  1. שם העסק (חשוב לבחור שם נכון אחרת תהיה בעיה לשנות בעתיד)
  2. קטגוריה של העסק, אם לא מצאתם את שלכם בחרו משהו הכי קרוב לקטגוריה של העסק שלכם
  3. כתובת של העסק
  4. טלפון, אם לא רוצים שהטלפון יופיע בדף גם ניתן להסתיר אותו בהמשך

איך מתחילים לפרסם בפייסבוק ללא טעיות ואיך כותבים פוסט שיווקי בפייסבוק

הערה חשובה: לגבי בחירת שם הדף וקטגוריה של הדף העסקי, לפי השם אנשים יחפשו את העסק שלכם לכן תשתדלו לבחור שם לא מסובך מדי.

כדי שיהיה להם יותר קל למצוא אתכם בפייסבוק, קטגוריה גם חשובה כי לפי הקטגוריה פייסבוק ימליץ על דף שלכם לאנשים שעוקבים אחרי העסקים דומים לעסק שלכם.

גם פרופיל העסקי באינסטגרם אשר תרצו לקשר בעתיד לעמוד העסקי בפייסבוק יקבל את אותה הקטגוריה, לכן תחשבו טוב לפני הבחירה.

הסבר על כל התהליך של פתיחת דף העסקי יש כאן בסרטון. 

ישנם לא מעט עסקים ששואלים אותי כל זמן על חשיפה לא ממומנת בעמוד העסקי, זה נכון שבשנתיים האחרונות פייסבוק הורידו משמעותית את החשיפה האורגנית של דף העסקי והיא עומדת היום בין 2%-7% בסך הכל.

מה שזה אומר שרק אחוז קטן מכלל העוקבים שלכם יראו את הפוסטים, מכאן נשאלת השאלה אז למה בכלל לעלות פוסטים בעמוד העסקי, אולי חשיפה  נמוכה אך צריך להבין ככל שאיכות התוכן בדף העסקי יהיה גבוהה יותר כך אתם תקבלו מחירים נמוכים יותר בפרסום הממומן והאיכות הקמפיינים שלכם יהיה גבוה יותר.

אז אחרי שדיברנו על חוקים של פייסבוק ועל פתיחה וניהול עמוד פייסבוק ופרופיל אישי בואו נחזור שוב לנושא הכתיבה של הפוסט השיווקי.

תכתבו תוכן איכותי בדף הפייסבוק שלכם

התוכן צריך להיות נחקר היטב ובעל ערך לצרכן. אחרת, הוא לא יספק כל ערך לאדם שצורך אותו. התוכן נותן ערך בצורה של מידע, בידור או אפילו מוטיבציה לשינוי.

תוכן איכותי מציע יתרונות רבים לקורא. הוא מציע להם ידע, עוזר להם לזהות את הבעיות שלהם ומניע אותם לפעול על הבעיות שלהם. עם תוכן איכותי, הקוראים מרגישים שהם תמיד שולטים בחייהם כי הם יודעים מול מה הם מתמודדים ומה לעשות הלאה.

צרו תכנים מגוונים

תוכן הוא כבר לא רק טקסט. זה תמונות, סרטונים, אודיו ומדיה אינטראקטיבית גם כן.

ישנם סוגים שונים של פורמטים של תוכן שאתם יכולים להשתמש בהם עם הטקסט שלכם. כשמדובר בתקשורת עם הלקוחות שלך, חשוב להשתמש בסוג המתאים ביותר לנושא הנתון. לדוגמה, סרטון על טכניקה חדשה לבישול ביצים עשוי להיות בחירה מצוינת אם אתה יוצר דף על בישול ביצים.

בחרו תמונות נכונות לפוסט השיווקי שלכם

לעתים קרובות משתמשים בתמונות המובנות מאליהן כדי להמחיש נקודה מסוימת בפוסט. חשוב מאוד לוודא שהתמונה שלכם רלוונטית לתוכן המאמר ואינה מסיחה את דעת הקורא מהמסר של הפוסט שלכם.

מהו אורך הפוסט האופטימלי לפייסבוק?

פוסטים בפייסבוק לא ממש מוגבלים לכמות תווים מסוימת. עם זאת, רוב האנשים לא שמים לב לכך. הם יוצרים פוסטים ארוכים מדי מה שמקשה על משתמש הקצה שלכם לקרוא את הפוסט במכשיר הנייד שלו. זה יכול לגרום להם לגלול יותר ממה שהם רוצים. אבל יש מצבים שגם הפוסטים ארוכים עובדים מצוין, לכן מציע לנסות בעסק שלכם ליצור גם פוסטים ארוכים לצורך הטסט, אולי בנישה שלכם זה יעבוד.

תזמון הפוסטים

ניתן לתזמן פוסטים בפייסבוק מראש, מה שמשאיר הרבה זמן לכותב התוכן לעבוד על רעיונות לפוסטים עתידיים.

הזמן הטוב ביותר לפרסם בפייסבוק הוא בסביבות 20:00-22:00, על פי מחקר של Social Edge. זה כאשר אנשים נוטים יותר להיות באתר ויש להם יותר זמן להקדיש כדי לראות את הפוסטים שלך.

זה מראה שהזמנים הפופולריים אינם חקוקים באבן. זה גם מרמז שעליך להתנסות בזמנים שונים ביום ולראות מה עובד הכי טוב עבור העסק שלך.

למכור פחות לתת יותר

אתם כבעלי עסקים צריכים להתמקד ביצירת תוכן טוב יותר שיכול לרגש את הקהל שלכם ולא רק למכור כל הזמן. עסקים צריכים להבין שאנשים כבר לא מעוניינים רק לראות מבצעים, הנחות ותוכן שיווקי-מכירתי, אלא רוצים שעסקים יציעו תובנות ורעיונות ייחודיים לגבי מה שהם היו רוצים שהם יקנו. שוב זכרו זאת רשת חברתית ולא לוח מודעות.

לסיכום:

שיווק בפייסבוק הוא דרך מצוינת להשיג יותר טווח הגעה ומעורבות עם קהל היעד שלכם. עם זאת, יש כמה טעויות שיכולות להקשות עליכם להצליח.

הטעות הראשונה והנפוצה ביותר היא פרסום לעתים קרובות מדי. באופן אידיאלי, הפוסטים שלכם צריכים להתפרסם פעם ביום, אולי פעם ביומיים לכל היותר. אם תפרסמו לעתים קרובות מדי, אנשים עלולים להתחיל לבטל את המעקב או לבטל את אהבתי לדף שלך כי הם לא רוצים לראות את אותו הדבר שוב ושוב.

הטעות השנייה היא פרסום פוסטים בעלי רלוונטיות נמוכה למה שאתה עושה בפועל באינטרנט. אם אתה מוכר מוצרים, ודא שכל הפוסטים שלך קשורים למוצרים או שירותים זה יעזור לכם להשיג יותר עוקבים כי אנשים יידעו מה הם מקבלים אחרי שמתחילים לעקוב אחריכם בפייסבוק.

הנה דוגמה לקצב הלא נכון של הפוסטים

איך מתחילים לפרסם בפייסבוק ללא טעיות ואיך כותבים פוסט שיווקי בפייסבוק

מקווה שהצלחתי לעזור לכם עם הטיפים שלי על איך כותבים פוסט שיווקי בפייסבוק, רוצים לדבר איתי בנוגע לשיווק העסק שלכם שלחו לי הודעה עכשיו 0509006863.

דילוג לתוכן