חשיפת פוסטים בפייסבוק

חשיפת פוסטים בפייסבוק-איך להתמודד עם ירידה בחשיפה של הפוסטים שלכם בפייסבוק?

אם אתם מנהלים דף עסקי בפייסבוק בטוח הרגשתם כבר שיש ירידה משמעותית בחשיפה של תוכן שאתם מעלים.

בשנת 2014 הרבה משווקים שהיו מפרסמים בפייסבוק התחילו להתלונן על ירידה בחשיפה של פרסומים שלהם.

ראשית בוא נבין את שתי סיבות העקריות למה יש ירידה בחשיפת פוסטים בפייסבוק?

חשיפת פוסטים בפייסבוק כל מה צריך לדעת

  • יש המון תכנים שעולים מדי יום לתוך הפיד מה שהופך להיות יותר ויותר תחרותי.
  • פייסבוק מנסה לחשוף למשתמשים שלה כמה שיותר תוכן רלוונטי עבור כל אחד ואחד.

מה מסקנה מכל זה שאתם פשוט חייבים לסנן תכנים שלכם ,ולעלות  רק פוסטים רלוונטיים עבור קהל יעד שלכם, ולבדוק כל תוכן לפני שאתם מעלים אותו לדף.

טיפ שלי אליכם תשקיעו מדי פעם כסף בקידום הפוסטים שלכם כדי להגיע לקהל יעד רחב יותר גם אם מדובר בכמה מאות שקלים בחודש .

תייצרו תכנית פעולה ברורה ומדויקת שתלווה אתכם לאורך כל דרך שלכם בפייסבוק.

כי כמו שאתם כבר מבינים החשיפה אורגנית יורדת בצורה משמעותית ויש מצב שבקרוב תרד עוד יותר.

אז על איזה אחוז חשיפת פוסטים בפייסבוק מדובר בכל זאת ?

ברגע שיצא לאור דף עסקי בשנת 2007 כל אחד יכל לפתוח דף עסקי ולפרסם בו מודעות ללא שום הגבלה ולהגיע לקהל יעד שלו .

בשנת 2012 התחילו אנשים לגלות שחשיפה הלכה והצטמצמה ושמדובר רק בחשיפה של כ16% מכלל האהודים שרואים את פרסום של עמודים עסקיים.

עם השנים זה רק ירד עוד ועוד .

ב2014 היה כבר מדובר בחשיפה של כ6.5 אחוזים ויום היא עמדת על כ2% בלבד .

מה שזה אומר שאם יש לכם דף עם 10.000 אוהדים רק 200 מהם יראו את פרסומים שלכם.

בשנת 2016 פייסבוק שידרגה את אלגוריתם שלה (הכוונה לרובוט שסורק את פייסבוק על בסיס קבוע ובוחר מה להציג ולמי להציג על סמך הנתונים שיש לו)

אלגוריתם של פייסבוק תמיד יעדיף פוסטים עם חברים ומשפחה שאתם מעלים על פני פוסטים שיווקיים ופרסומיים.

אתם בטוח שמתם לב לזה כבר.

שברגע שאתם מפרסמים משהו שקשור לאירוע משפחתי כלשהו שלכם או סתם משתפים תוכן עם חברים שלכם אתם מקבלים חשיפה הרבה יותר גבוה  וגם יותר לייקים, תגובות , שיתופים .

מה זה אומר מבחינתכם ירידה בחשיפת פוסטים בפייסבוק ?

  • פחות קליקים לאתר
  • פחות אנשים רואים את עסק שלכם
  • פחות המרות (הרשמות, רכישות)
  • פחות הפניות מלקוחות פוטנציאליים

אז למה פייסבוק עושה את זה ?

כבר אמרתי בהתחלה שיש המון תוכן שמעלים אנשים ומדובר כמיליארד פוסטים ותכנים שמעלים מדי יום אנשים ברחבי עולם בפיד שלהם.

מה שעושה את תחרות עבור המקום באוסף החדשות שלכם יותר ויותר קשוח.

ישנם אנשים שאומרים שפייסבוק פשוט רוצה להוציא ממכם כסף ושפשוט תתחילו לשלם עבור קידום הפוסטים שלכם.

אז אי אפשר באמת לדעת מהי הסיבה העיקרית בירידה של חשיפה, מה שכן חשוב להבין מכל הסיפור הזה שחייבים ללמוד איך לנצל בכל זאת את הפלטפורמה המדהימה הזאת לטובת העסק שלכם.

האם יש צורך להפסיק לעלות תוכן לעמוד עסקי שלכם ולפרסם רק ממומן?

אז זה שלא אני תמיד אומר לעסקים שאני מדריך ומלווה אותם שחייבים לעלות תוכן על בסיס קבוע לפייסבוק בצורה אורגנית ולשלב את זה עם פרסום ממומן ועם הזמן הקידום אורגני של הדף יגיע .

אורגני+ממומן=הצלחה של הדף עסקי

אז איך עובד האלגוריתם של פייסבוק?

בעבר האלגוריתם של פייסבוק היה נותן נקודות על פרסום שהייתם מעלים .

למשל אם הייתם מעלים פוסט עם מלל בלבד הייתם מקבלים נקודה אחד.

ואם הייתם מפרסמים קישור לאתר אז הייתם מקבלים שתי נקודות.

ואז מה שיהיה קורה שפוסט שהיה מקבל יותר נקודות בשילוב עם אינטרקציה שאנשים היו מבצעים עם אותו הפוסט , אז אותו הפוסט היה מקודם יותר .

היום אלגוריתם של פייסבוק הרבה יותר מתוחכם.

אם למשל אתם מבצעים מעט מאוד אינטרקציה עם פוסטים שיש בהם תמונות ,אז אלגוריתם שלהם יודע לזהות זאת ולכן לאורך זמן יציג לכם כמה שפחות פוסטים עם תמונות.

אם למשל בפוסט של אירוע שלכם יש מילה "מזל טוב" פייסבוק מתייחס לאותו פוסט בצורה אחרת.

או אם לחצתם על קישור בפוסט כלשהו בלי לתת לו לייק לפני גם לזה יש יחס אחר מצד הפייסבוק.

יש המון פרמטרים שיש לאלגוריתם של פייסבוק.

כמובן שאי אפשר לדעת את כולם.

אם אתם צריכים להבין שכל המטרה שלהם זה לתת תוכן רלוונטי כמה שיותר וזאת השאיפה ויעד שלהם אז תהיו רלוונטיים בתכנים שאתם מעלים לדף עסקי שלכם.

עכשיו כשהבנו את ראש של פייסבוק בואו נראה איך ניתן להתמודד עם חשיפת פוסטים בפייסבוק .

הזכירו לאוהדים שלכם שהם יכולים לראות תמיד את דפים שהם אוהבים ותסבירו להם איפה ואיך.

חשיפת פוסטים בפייסבוק

הסבירו לאוהדים שלכם בדף שניתן לקבל ממכם התראה בכל פעם שתפרסמו משהו חדש,

מציע לכם גם להסביר שיהיה להם שווה לעשות את זה .

חשיפת פוסטים בפייסבוק

בכל פוסט בסוף תבקשו מאוהדים שלכם שישתפו את פוסט שפרסמתם עם חברים שלהם כי אם לא תבקשו הם לא יעשו.

תעלו יותר וידאו ,מצגות של תמונות מושכות,

וידאו עם כתוביות(מומלץ) ,במידה ויש בווידאו קול שחייבים לשמוע אותו תציעו להם פשוט לבטל את השתק מהווידאו ולהזין בו.

השתמשו בשידורי LIVE של פייסבוק,

תצלמו את תכנים עם הרבה ערך ,

פשוט תשדרו אותם בשידור חי החשיפה של שידור חי בפייסבוק פי כמה וכמה יותר גבוה מאשר כל תוכן אחר היום.

עוד דרכים לקבל חשיפת פוסטים בפייסבוק

אם יש לכם אתר או בלוג שאתם מנהלים שתפו את תוכן שלכם בפייסבוק ,

כדי לגרום לתנועה באתר שלכם שתפו מאמרים שלכם,וידאו,ספרים דיגיטליים וכל דבר שיש לכם לשתף.

כפי שכבר אמרתי מקודם כדאי לכם מאוד להתחיל לפרסם בממומן בפייסבוק,

כי זה רק עניין של זמן שחשיפה אורגנית תרד לאפס ולכן שילוב של ממומן ואורגני בסוף יביא אתכם להצלחה.

אני מאוד מקווה שקיבלתם טיפים והבנתם איך צריך לפעול בפייסבוק.

על מנת לקבל תוצאות ולהגדיל רווחים בעסק שלכם בעזרת הפלטפורמה האדירה הזאת.

בהצלחה !

בואו להיות חברים בפייסבוק 

דילוג לתוכן